fbpx
שירת העשבים לוגו

המוצרים שבחרת

מגוון מוצרים לגינה שלכם במחירים טובים הזמינו עכשיו >>

דשא סינטטי – מילון מושגים

דשא סינטטי – מילון מושגים: כך תבינו הכל לפני התקנתו

המומחים של שירת העשבים הכינו עבורכם מילון מושגים של דשא סינטטי. מדובר במילון מקיף שיסייע לכם בהתקנה והתמודדות עם הדשא:

מילון המושגים של דשא סינטטי

אורך חיים: משך חיי הדשא הסינטטי משתנה בהתאם לאיכותו, עוביו, צפיפותו (ר' ערך) והחומרים שהוא מכיל. בממוצע נהוג לדבר על 8 שנות חיים לפני שתידרש החלפה.

אחריות: משתנה מיצרן ליצרן ומסוג לסוג דשא סינטטי. בדרך כלל ניתנות עד 5 שנות אחריות.

בטיחות: דשא סינתטי נמדד על פי מדד גובה הנפילה הקריטי – דהיינו, גובה הנפילה המרבי שמתחת לו לא צפויה פציעה מסכנת חיים. הדשא בעל הצפיפות (ר' ערך) הגדולה ביותר והגבוה ביותר (ר' ערך) משמש כאמצעי בלימה מעולה. בטיחות נוספת שקשורה לדשא הסינטטי היא עמידה בתקן של חומרים רעילים המרכיבים את הסיבים, וכן נגד קרינת UV ועמידות נגד שריפה.

בסיס: הכנת המשטח שעליו יונח הדשא הסינתטי. בדרך כלל עשוי מתערובת חול וחצץ, או חול וגרניט. אלה מהודקים לקרקע כדי ליצור משטח קשיח וישר. תפקידו: לשמור על משטח הדשא הסינטטי מפני חדירת לכלוך וחרקים מהקרקע, ולמנוע השפעה של הקרקע על הדשא בתנאי מזג אוויר שונים (שמש חזקה, גשם, שלג, וכו').

גיבוי: חומר הגיבוי הוא המבנה התמיכה העיקרי לדשא המלאכותי כדי להקנות לו עמידות וקשיחות רבה כמה שיותר. הוא יכול להיות עשוי מפוליאוריתן או לאטקס.

גלילים: הדשא הסינטטי מגיע בגלילים (שטיחים), ברוחב של 5-2 מ' ובאורך של עד 25 מ'. הגלילים נתפרים או מודבקים זה לזה.

דשא סינתטי: דשא שאינו דשא אמיתי (צומח) אלא כזה שמחקה את צורתו ותחושתו של דשא אמיתי. הוא עשוי מחומרים פולימריים.

הגנה אנטי-בקטריאלית: חלק מסוגי הדשא הסינתטי כוללים חומרים המגינים על הדשא מפני מזיקים וחרקים.

חוטים/סיבים: החלק שאיתו באים במגע בדריכה על הדשא הוא החלק הסיבי, ולכן תהליך הייצור שלהם מורכב. כיום מוצע בשוק מגוון עצום של סוגי דשא, כשהמדדים העיקריים שמהם הם עשויים הם: צבע (ר' ערך), עיצוב וביצועים. כל סיב יקבל ציון שונה בכל קטגוריה, ולכן עליכם להתייעץ עם מומחה הדשא הסינתטי שלכם מה מתאים לכם, כשכמובן בהתאם לאיכות ולצפיפות – נקבע גם מחיר הדשא. הסיב בנוי מחומרים שונים המחקים את מרקם הדשא הטבעי, ולכל אחד מהם שם משלו (למשל: סנט אוגוסטין, קנטאקי, בלו-גראס, ברמודה). יש גם סיבים שלא מחקים במדויק את מראה הדשא הטבעי אלא משלבים כל מיני זנים במבני-כלאיים, כדי להתאים לטעם ולעיצוב של כל אחד.

מזג אוויר: הדשא הסינתטי מציע את היתרון של שימוש בתנאי מזג אוויר שונים, דבר שהפך אותו ללהיט במגרשי ספורט. כיום רוב סוגי הדשא המלאכותי מכילים חומר נגד קרינת UV – כדי להפחית את בלאי הסיבים של הדשא, וכדי לספוג פחות קרינה למען איכות הסביבה והבריאות. עם זאת, כל סוגי הדשא עשויים לדהות מהשמש אחרי כמה שנים.

מילוי: תפקיד חומר המילוי שמונח מתחת לדשא הסינתטי הוא גם לשמור עליו זקוף, הן להגן על הגיבוי מפני שמש ישירה שעלולה לקצר את תוחלת החיים שלו, הן כדי להוסיף משקל ועמידות לדשא, והן כדי להבטיח את יישורו של הדשא לאחר שהועמס עליו משקל כבד). חלק מחומרי המילוי כוללים גם מרכיבים שמפחיתים ריחות רעים (למשל, אם על הדשא משוטטים כלבים וחתולים).

ניקוז: הדשא המלאכותי אמור לאפשר למים עיליים להתנקז דרכו ולהתפזר על בסיסו, הניקוז נעשה באמצעות חורי ניקוז שיש בדשא ובבסיסו. מערכת ניקוז המים צריכה להיות מותקנת מתחת למשטח הדשא המלאכותי לפני התקנתו.

ספורט: הדשא המלאכותי מככב במגרשי הספורט. חלק מהסוגים הם של דשא בגובה נמוך ובעל צפיפות גבוהה, כדי ליצור משטח קשה עבור השחקנים (בין היתר על ידי מילוי חול שמגיע לחלק העליון של הסיבים).

עמידות: היכולת של סיבי הדשא המלאכותי להימתח מבלי להיקרע, כדי להבטיח שהדשא ישמור על מצבו האופטימלי לאורך זמן. סיבים עמידים יותר בדרך כלל גם יקרים יותר.

צבע: צבע הסיב נועד לגרום לדשא להשתלב בסביבתו. גוני הדשא נעים כיום בכל סקלת הצבעים, בהתאם לחזון העיצובי של הסביבה ולצורכי הלקוח.

צפיפות: צפיפות סיבי הדשא הסינטטי למ"ר. נעה בין 16,800 ל-25,200. ככל שהצפיפות גבוהה יותר – כך איכות הדשא טובה יותר.

רכות: עובי סיבי הדשא הסינתטי תורם לרכותו וליציבותו.

שכבה בולמת זעזועים: בחלק ממשטחי הדשא המלאכותי נעשה שימוש בשכבת תחתית בולמת זעזועים (משטח זעזועים), למשל בגני שעשועים, גני ילדים ובתי ספר.

תו תקן: כיום לדשא הסינטטי יש תו תקן מתקדם שבודק האם יש בסיבי הדשא מתכות כבדות וחומרים רעילים, חומרים דליקים, הגנה מפני קרינת UV, ועוד.

תחזוקה: אחד היתרונות הגדולים של דשא מלאכותי הוא הצורך בתחזוקה מעטה. בדרך כלל מדובר בהברשה של לכלוך שהצטבר עליו ובתוכו (בין היתר באמצעות שואבי אבק).

תפירה: היות שהדשא הסינתטי בא ביריעות (ר' ערך) – יש לתפור אותן זו לזו. ככל שהתפירה תהיה טובה יותר – כך העמידות של משטח הדשא תהיה טובה יותר. יש שלוש דרכים עיקריות לתפירה: 1. סרט תפירה ודבק, 2. סיכות ומסמרים (ר' ערך), 3. סרט דו-צדדי תעשייתי. האפשרות הראשונה היא היקרה ביותר, העמידה ביותר והקלה ביותר להסתרה, והיא גם היחידה שמתאימה למגרשי ספורט ולמשטחים גדולים. האפשרות השלישית פופולרית בארצות חמות שבהן הדבק עלול לא להידבק כראוי, וכן למקרים שבהם נדרשת התקנה זמנית בלבד של הדשא.

 

מקצוענות בהתקנת דשא סינתטי

הנחת הדשא הסינתטי דורשת ידע מקצועי ומיומנות גדולה, היכרות עם שלל סוגי הדשא והתאמתם לכל צורך. התקנת הדשא על אדמה מצריכה הכנת השטח – ניקויו מעשבייה, ריסוס נגד חרקים, פיזור חצץ והידוקו, ועוד. על אנשי המקצוע להתמצא בתחזוקה ובתיקון תקלות, ידע כיצד למנוע היקוות שלוליות בגשם, ניסיון בתכנון סביבתי, וכמובן שיוכלו לספק את הייעוץ המתאים, הליווי לאורך כל הדרך והתחזוקה לאורך זמן. ולא פחות חשוב – מתן שירות הולם ואחריות.

שירת העשבים – המתמחה במתן פתרונות כוללים לעיצוב הגינה – היא גם הכתובת למציאת הדשא הסינתטי האיכותי ביותר והמתקינים המקצועיים ביותר. אצלנו בשירת העשבים אנחנו שמים דגש על איכות המוצרים תוך מתן שירות אדיב ושמירה על מחירים אטרקטיביים ותחרותיים. כיבואנים שמייצרים בעצמנו דשא סינטטי במפעלים המתמחים והמתקדמים בעולם, אנו מקפידים על מראה טבעי ועל מגע רך ונעים שיישמר לאורך שנים רבות.

לסיכום – דשא סינטטי

הצוות המקצועי והמסור שלנו ייתן מענה לכל דרישה וצורך שלכם, בין אם מדובר בפרויקט גדול ובין אם בגינה פרטית. יועצי המכירות שלנו ילוו אתכם משלב המכירה ועד לשלב ההתקנה (גם אם תרצו להתקין את הדשא בעצמכם). באתר שלנו תמצאו גם את כל המוצרים שיעזרו לכם להשלים את ההתקנה בצורה הטובה והמקצועית ביותר.

התקשרו: 077-9995064 – ונציגינו יחזרו אליכם במהירות.

דרג עמוד זה post
דשא סינטטי מילון מושגים

עיון מהיר בכתבות נוספות