fbpx
שירת העשבים לוגו

המוצרים שבחרת

מגוון מוצרים לגינה שלכם במחירים טובים הזמינו עכשיו >>

דשא סינטטי איכותי

דשא סינטטי איכותי

אם מישהו ישאל את עצמו למה בכלל להתקין דשא סינטטי איכותי, מספיק שהוא יראה את הדשא הסינטטי כדי לקבל את התשובה. קודם כל, המצאת הדשא הסינטטי מעידה כאלף עדים על הניסיון – וההצלחה – לשחזר ולהעצים את סוד הקסם של הדשא. דשא הוא פלטפורמה נהדרת למשחקי ריצה וכדור או גם סתם כדי לשבת לפיקניק; דשא הוא פתרון קל ופשוט לגינה יפיפייה בעלת צבע ומרקם אחיד; והוא יכול גם לשמש חלק ממארז עיצובי שלם של פארק או גינה ציבורית.

אצלנו, ב"שירת העשבים", מציעים כר נרחב של סוגי דשא סינטטי איכותי: אז כדי לדעת למה בכלל לקנות וכדי להבין איך תבצעו את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם, אנחנו כאן בשבילכם.

למה בכלל לקנות דשא סינטטי איכותי?

דשא סינטטי עונה על כל היתרונות שמציע דשא רגיל: הוא מקום טוב ונוח למשחקים, הוא פשוט להתקנה, הוא מאיר את העיניים, מאפשר בקלות הוספת צבע לגן ואפילו חסכוני: חוסך את הצורך בהשקיה, דישון ובפעולות הרגילות שנדרשות לדשא טבעי.

סוגים של דשא סינטטי

הדשא הסינטטי עשוי מ"סיבים", כשמשטח הסיבים המלא מייצר את הדשא המבוקש

פרמטרים לדשא סינטטי איכותי

אז אלו פרמטרים מסייעים להגדיר את איכות הדשא?

  • צפיפות סיב- דשאים שונים באים עם צפיפות סיבים שונה. ככל שצפיפות הסיבים גבוהה יותר, כך נחשב הדשא לאיכותי יותר. צפיפות סיבים, או מספר הסיבים לאינץ' רבוע, הוא גורם קריטי בקביעת העמידות והחוסן של דשא סינטטי. צפיפות גבוהה יותר פירושה יותר סיבים, מה שמוביל לדשא שיכול לעמוד בתנועת רגליים כבדה ולשמור על שלמותו לאורך זמן. פרמטר זה חשוב במיוחד לאזורים המועדים לשימוש אינטנסיבי, כגון מגרשי ספורט ומגרשי משחקים. לדשא סינטטי צפוף יש גם נטייה להיראות מפואר ואותנטי יותר, ומחקה מקרוב את המראה של דשא טבעי.
  • רכות סיבים- גם רכות הסיבים משתנה מסוג דשא אחד למשנהו; דשא רך יותר, מן הסתם, נחשב לאיכותי יותר. הרכּוּת של סיבי הדשא הסינטטי משפיעה משמעותית על רמת הנוחות של הדשא. התקדמות בטכנולוגיית החומרים הובילה לסיבים רכים יותר שמרגישים יותר כמו דשא טבעי מתחת לרגליים. רכות זו רצויה במיוחד ביישומים למגורים, שם ילדים וחיות מחמד צפויים לשחק על פני השטח. בעוד שסיבים רכים יותר עשויים להיות פחות עמידים מעמיתיהם הקשיחים יותר, יצרנים עבדו על חידושים שמבטיחים רכות מבלי להתפשר על אורך החיים של הדשא.
  • גובה סיבים- גובה הסיבים יכול להשתנות: החל מ10 מ"מ ועד ל45 מ"מ. גובה הסיבים, או גובה הערימה, מתייחס לאורך להבי הדשא מהגב עד לקצה. הוא ממלא תפקיד מרכזי בנראות האסתטית ובפונקציונליות של הדשא הסינטטי. סיבים קצרים משמשים בדרך כלל לגרין גולף ולמגרשי ספורט, שם נדרש משטח חלק ואחיד לביצועים מיטביים. סיבים גבוהים יותר, לעומת זאת, יוצרים מראה שופע וטבעי יותר, מה שהופך אותם מתאימים לגינון ולדשאות למגורים. עם זאת, סיבים גבוהים יותר עשויים לדרוש יותר מילוי כדי לשמור על מיקומם הזקוף ומראם לאורך זמן.
  • צבע- הפרמטר הזה תלוי בייעוד הדשא. ב"שירת העשבים" תוכלו לבחור בדשא הקרוב ביותר לצבע טבעי- אבל גם בצבעוני, אם תעדיפו. בעוד שירוק הוא בחירת הצבע המובנת מאליה לדשא סינטטי, הגוון והטון יכולים להשפיע משמעותית על המראה הכללי של הדשא. דשא סינטטי מודרני מגיע בגוונים ירוקים שונים, מירוק אביב עז ועד ירוק יער עמוק יותר, ומאפשר התאמה אישית בהתאם לעיצוב הנוף וההעדפות האישיות. חלק מהמוצרים אף משלבים סיבים חומים או שזופים כדי לחקות את המראה של קש מת, מה שמוסיף למראה הריאליסטי של הדשא. מלבד האסתטיקה, עמידות בפני קרינת UV היא גורם מכריע בבחירת הצבע, ומבטיחה שהדשא הסינטטי ישמור על הגוון שלו מבלי לדהות לאורך זמן תחת חשיפה לשמש. בעת בחירת צבע הדשא הסינטטי שלך, שקול הן את המשיכה האסתטית והן את עמידות המוצר בפני פירוק UV כדי להבטיח יופי לאורך זמן.
  • סוג הסיב- ישנם סיבים שמחזיקים את עצמם ביתר קלות, ויש אחרים שמשווים לדשא מראה נפול יותר ואיכותי פחות. סוג הסיב המשמש בדשא סינטטי משפיע לא רק על התכונות האסתטיות והמגעיות שלו אלא גם על הפונקציונליות והאריכות ימים שלו. החומרים הנפוצים ביותר הם פוליאתילן, פוליפרופילן וניילון. פוליאתילן מציע איזון טוב בין רכות לעמידות, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור מדשאות מגורים ועיצוב נוף. פוליפרופילן, למרות שהוא הזול ביותר, פחות עמיד ולכן מתאים יותר לאזורים פחות עמוסים או למטרות דקורטיביות. ניילון, הידוע בחוזקו ועמידותו, אידיאלי לאזורים עם תנועה רבה ויישומי ספורט שבהם צפויים בלאי כבד וקריעה. בעת בחירת דשא סינטטי מתאים, שקול את השימוש העיקרי בדשא כדי לבחור את סוג הסיב המתאים ביותר.

אצלנו תוכלו למצוא דשא סינטטי איכותי מכל הסוגים, לבחירתכם.

איך לבחור את סוג הדשא?

באזורים למגורים, רכות ומראה אסתטי הם לרוב בראש סדר העדיפויות. בעלי בתים בדרך כלל מחפשים דשא סינטטי המציע איזון בין תחושה שופעת ונוחה לבין מראה טבעי ומושך ויזואלית. צפיפות סיבים גבוהה יותר וגובה ערימה בינוני יכולים לספק את העמידות הנדרשת לתנועת רגליים מתונה תוך שמירה על תחושה רכה מתחת לרגליים. כשמדובר בצבע, תערובת של גוונים ירוקים עם סיבי קש חומים או חומים יכולה לתת את המראה המציאותי ביותר, ולשפר את האסתטיקה החיצונית של בתים.

מגרשי משחקים ומרחבים המיועדים לילדים דורשים שיקולים נוספים, בעיקר בטיחות ונוחות. דשא סינטטי רך עם מרקם שאינו שוחק הוא חיוני למניעת שריטות ופציעות במהלך המשחק. יתרה מכך, בחירה במוצרים עם הגנת נפילה מוסמכת יכולה להעניק שקט נפשי נוסף. גם בחירת המילוי חשובה, כאשר אפשרויות לא רעילות ואנטי-מיקרוביאליות כמו חול מצופה או TPE (אלסטומר תרמופלסטי) מספקות סביבה בטוחה ונקייה לילדים.

מגרשי ספורט, כולל מגרשי כדורגל, דורשים דשא סינטטי שיעמוד בשימוש קפדני ויספק תנאי משחק עקביים. כאן, סוג הסיב הופך לחשוב במיוחד. ניילון, הידוע בעמידותו וגמישותו, מועדף לעתים קרובות בשל יכולתו לעמוד בתנועה רבה ובמשחק אגרסיבי מבלי להתפשר על איכות המשטח. גובה ערימה קצר עד בינוני מבטיח משטח חלק יותר לגלגול כדור וזריזות השחקן. בנוסף, בחירת המילוי ממלאת תפקיד קריטי ביישומי ספורט, המשפיעה על ספיגת זעזועים, אחיזה ויכולת משחק כללית של המגרש.

בכל אחד מיישומים אלה, הבחירה הנכונה של דשא סינטטי יכולה לשפר את החוויה, הבטיחות והשביעות רצון של המשתמשים בו. על ידי יישור פרמטרי האיכות של דשא סינטטי – צפיפות סיבים, רכות, גובה, סוג וצבע – עם הצרכים הספציפיים של מדשאות מגורים, מגרשי משחקים או מגרשי ספורט, ניתן להבטיח התקנה מוצלחת ומספקת. המפתח הוא להבין את הניואנסים הללו ולבצע בחירה מושכלת העונה הן על הדרישות המעשיות והן על הרצונות האסתטיים של החלל.

התקנת דשא סינטטי איכותי

דשא סינטטי אפשר להתקין בגינה, בחצר, במרפסת ואפילו בתצוגות ובחדרי כושר.

אפשר להצביע על מספר מקומות בהם מקובל ונוח להתקין דשא סינטטי:

בבתים פרטיים, ישנם שני אזורים עיקריים: המקובל יותר, כמובן, הוא בגינה; אבל רעיון מקורי ומפנק לא פחות, הוא התקנת דשא סינטטי במרפסת. עם זאת, להתקנה מיטבית, כדאי להיוועץ באנשי מקצוע מ"שירת העשבים" שיסייעו בהתקנה או בהכוונה לאמצעים להתקנה עצמית.

במקומות ציבוריים, הביקוש לדשא סינטטי גבוה במיוחד: בגינות ציבוריות, בגני שעשועים או בחצרות של בתי כנסת, הדשא הסינטטי הוא פתרון נוח, אסתטי ושימושי לכל הגילאים.

טיפים לשמירה על דשא סינטטי

כדי לשמור היטב על דשא סינטטי, כדאי לשים לב ולאמץ שני טיפים עיקריים:

  1. התקנה ראויה- ההתקנה משמעותית גם ברמה האסתטית, אבל גם כדי להבטיח אריכות לדשא הסינטטי.
    התקנה יכולה להיות עצמית או מוזמנת. ב"שירת העשבים" אנחנו מציעים שירות של התקנה מקצועית, אבל גם עזרים להתקנה עצמית, אם תעדיפו להתקין לבד.
  2. הקפדה על הברשה- לחיי דשא סינטטי ארוכים וטובים.
    רוצים דשא סינטטי מפואר ואיכותי? נסו את דגם אוסקר המפואר שלנו
5/5 - (2 votes)
דשא סינטטי מומלץ למרפסת

עיון מהיר בכתבות נוספות