fbpx
שירת העשבים לוגו

המוצרים שבחרת

מגוון מוצרים לגינה שלכם במחירים טובים הזמינו עכשיו >>

דשא סינטטי – מאיפה מתחילים?

במדריך זה נענה על השאלה – דשא סינטטי מאיפה מתחילים, ונעניק מידע אודות יתרונותיו וחסרונותיו.

גינות ושינויי אקלים

אין ספק – משטחים ירוקים בגינה הפרטית, בגינת הבניין המשותף ובגינות ציבוריות משנים לא רק את הנוף אלא את תחושת החיבור שלנו לסביבתנו. ירוק הוא חיבור לטבע, משרה אווירה כפרית ומשביח את איכות חיינו. אולם טיפוח גינות עשירות בצמחייה הוא עבודה קשה ודורשנית, והפתרון הנאה ביותר לעין והרווח ביותר בעל העולם – כיסוי שטחים גדולים בדשא – דורש לא רק התאמה של סוג הדשא לתנאי האקלים והתאורה אלא גם ניצולת גדולה מאוד, ויקרה מאוד, של מים. כי דשא טבעי זקוק למים – והרבה מאוד.

בעידן של קיימות סביבתית, שחלק ממנה הוא שמירה על מאגרי המים העולמיים ובזבוז מופחת של מקורות המים הקיימים (ניצול שהוא יקר בפני עצמו בגלל הצורך לשאוב מים – לעיתים ממקורות רחוקים ממשקי הבית המרכזיים – להוביל אותם ולטהר אותם), המעבר לשימוש בדשא סינטטי היה מהיר מאוד. הוסיפו לכך את העובדה שאין צורך לדשן אותו בחומרים שגם הם מזיקים לכדור הארץ – ותבינו את הפופולריות העצומה שלו בעולם כולו.

אין פלא שבמהירות גדולה הוא תפס את מקומו גם במגרשי הספורט, אלא שיודעים התקרחויות מרובות בגלל המשחקים.

דשא סינטטי – מאיפה מתחילים ואיך מתמודדים איתו?

דשא סינטטי הוא דשא שאינו צומח, כמובן, אלא עשוי בדרך כלל מסיבים סינטטיים פולימריים וגומי ממוחזר, ובחלק מהגרסאות – גם שברי פקקים, הנראים כדשא אמיתי, כשהגוון שלו משתלב היטב בצמחייה טבעית. השימוש בו החל בשנות ה-60 של המאה הקודמת, בארה"ב. הוא מוצע כיום במגוון גדול מאוד של סוגים, שמחירם משתנה בהתאם לאיכות. בישראל המדברית בחלקים גדולים שלה הדשא הסינטטי מהווה פתרון אידיאלי לכסות הקרקע וכתחליף מזרח-תיכוני לנופים הירוקים של אירופה ואמריקה.

יתרונות הדשא הסינטטי

* אין צורך בהשקיה או בגיזום

* תחזוקה קלה (כולל לצורך מילוי קרחות).

* הוא מתאים לכל סביבה (כולל להנחה על משטחי בטון ורצפות במרפסת, על הגג, וכו')

* הוא מגיע בסוגים שונים: ברמות דחיסות שונות, התאמה סביבתית, ברמה משתנה של רכות

* בלאי נמוך

* אינו סובל ממחלות

* הוא אינו זקוק לאור שמש ולפיכך טוב גם לאצטדיונים מקורים, או לארצות שאינן מרובות שמש (כמו סקנדינביה)

* פתרון לעיצוב נוף במדינות מעוטות מים

* היות שדשא סינטטי עמיד יותר לאורך זמן – בסופו של דבר טביעת הרגל האקולוגית שלו נמוכה יותר מזו של דשא רגיל (שדורש הרבה מים, זיבול, ועוד)

* מחיר נוח, וטווח מחירים רחב

* מתאים למי שסובל מאלרגיה לדשא רגיל

* מתאים לאולמות סגורים

* עמיד לשמש הישראלית הקופחת

* מסייע להפחתת חרקים בגינה

* בטיחותי לילדים

חסרונות הדשא הסינטטי

* העובדה שהוא מורכב מסיבים פולימריים שעשויים מנפט פירושה שהוא מכיל גם כימיקלים רעילים. אלה עלולים לחלחל לקרקע או למקורות מים. מילוי הגומי הממוחזר של הדשא גורם לזיהום מיקורפלסטי. מסיבה זו יש כיום פיקוח של האיחוד האירופי על סוג הגומי שבו נעשה שימוש בדשא המלאכותי במגרשי ספורט ובגני שעשועים.

* דורש תחזוקה וניקיון

* אורך החיים שלו מוגבל – כ-8 שנים

* חיכוך נמוך – מחליק יותר מדשא רגיל כשהוא לח, ולכן יש לספורטאים סיכוי גדול יותר להחליק ולהיפצע עליו.

* מתחמם בקלות לטמפרטורה גבוהה מאוד בשמש ישירה בימים חמים (יכול להגיע ליותר מ-70 מעלות ביום קיץ לוהט).

דשא סינטטי כתשובה למשבר המים בישראל

החל מסוף שנות ה-90 של המאה שעברה החל משבר מים בישראל אחרי רצף של שנים שחונות, שהגיע לשיאו ב-2009. בעקבות כך אסרה רשות המים על שתילת מדשאות. הפתרון היה דשא סינטטי , כשהמדינה זיכתה את היבואנים בביטול תשלום מכס עליו. מפעלי ההתפלה שהחלו מוקמים בישראל אמנם פתרו את בעיית המחסור במים, אולם אופנת הדשא הסינטטי נותרה בגלל מחירי המים הגבוהים לצרכן. מאז אימצו אותו אדריכלי נוף ברשויות המקומיות ובמבנים ציבוריים רבים.

סוגי דשא סינטטי

לדשא הסינטטי עומק משתנה – ככל שגובה הסיבים גדול יותר ורמת הצפיפות שלו גדולה יותר – כך הוא נראה צפוף ושופע יותר והוא איכותי יותר. ישנם סוגי רכות משתנים וגוונים משתנים. כשהוא בא ברכות גבוהה הוא יכול להתאים לגני ילדים ולמשחקיות. גובה הסיבים נע בין 10 ל-55 מ"מ, כשצפיפות הסיבים למ"ר נעה בין 16,800 ל-25,200. הדשא מגיע בגלילים ברוחב 5-2 מ' ובאורך של עד 25 מ'.

ניתן למצוא דשא ללא מילוי גומי, מתכות כבדות וחומרים רעילים שאינם דליקים, עם תו תקן ישראלי. אלה מיועדים במיוחד לגני ילדים ולגני שעשועים (לאלה מותאמים דשאים רכים מאוד). חלק מהדגמים עמידים בפני קרינת UV, וכך גם יישמר צבעו הירוק.

האחריות משתנה באורכה מסוג לסוג ולפי היבואן (בדרך כלל עד 5 שנות אחריות). דשאים סינטטיים קיימים מתוצרת ישראל או חו"ל.

 

דשא סינטטי – כיצד מתחילים בהתקנה?

הנחת הדשא הסינטטי דורשת ידע מקצועי ומיומנות גדולה, היכרות עם שלל סוגי הדשא והתאמתם לכל צורך, והתאמת הגוונים השונים לגינה שלכם או לגינה הציבורית. התקנת הדשא על אדמה מצריכה הכנת השטח – ניקויו מעשבייה, ריסוס נגד חרקים, פיזור חצץ והידוקו, ועוד. על אנשי המקצוע להתמצא בתחזוקה ובתיקון תקלות, ידע כיצד למנוע היקוות שלוליות גשם, ניסיון בתכנון סביבתי, כולל העברת מערכות השקיה מתחת לדשא אם מדובר בגינה וניקוז; וכמובן שיוכלו לספק את הייעוץ המתאים, הליווי לאורך כל הדרך והתחזוקה לאורך זמן. ולא פחות חשוב – מתן שירות הולם ואחריות.

המסקנה: לפני שאתם מתקינים את הדשא הסינטטי – בדקו המלצות. מומלץ כמובן לבדוק עם מי שהתקין דשא זהה לזה שאתם רוצים. אם הכוונה לדשא שיתאים גם לילדים – דאגו להבטיח את תו התקן שיגן על הקטנים מפני הרעלה ויהיה רך דיו לכל משחקיהם.

דשא סינטטי – מאיפה מתחילים? באמצעות שירת העשבים

שירת העשבים – המתמחה במתן פתרונות כוללים לעיצוב הגינה – היא גם הכתובת למציאת הדשא הסינטטי האיכותי ביותר. אנחנו שמים דגש על איכות המוצרים תוך מתן שירות אדיב ושמירה על מחירים אטרקטיביים ותחרותיים. כיבואנים שמייצרים בעצמנו דשא סינטטי במפעלים המתמחים והמתקדמים בעולם, אנו מקפידים על מראה טבעי ועל מגע רך ונעים שיישמר לאורך שנים רבות.

הצוות המקצועי והמסור שלנו ייתן מענה לכל דרישה וצורך שלכם, יסביר לכם מאיפה מתחילים עם הדשא הסינטטי, בין אם מדובר בפרויקט גדול ובין אם בגינה פרטית. יועצי המכירות שלנו ילוו אתכם משלב המכירה ועד לשלב ההתקנה (גם אם תרצו להתקין את הדשא בעצמכם). באתר שלנו תמצאו גם את כל המוצרים שיעזרו לכם להשלים את ההתקנה בצורה הטובה והמקצועית ביותר.

התקשרו: 077-9995064 – ונציגינו יחזרו אליכם במהירות.

דרג עמוד זה post
דשא סינטטי – מאיפה מתחילים

עיון מהיר בכתבות נוספות